dimecres, 25 de juliol del 2012

Tres plats per Sant Joan


Tinc moltes coses i receptes pendents que he anat fent aquests últims dies. Per no atabalar-me he decidit que la millor opció és anar escrivint per ordre cronòlogic.
El que us passaré ara són tres plats que vaig preparar per a la revetlla de Sant Joan a casa d'uns amics. Tradicionalment hi feiem una barbacoa però aquesta any per logística no va ser possible. Així que cadascun dels convidats va aportar alguna cosa.


Les meves tres propostes van ser:


Amanida d'arròs i pernil
Aquesta és una recepta que s'ha fet des de sempre a casa meva. Suposo que no és ni molt menys original, però és molt bona per a l'estiu, molt fàcil de fer i es pot adaptar des d'un plat ben simple fins a una de molta qualitat, segons els temps i els ingredients (entre parèntesi la versió 'pija' de l'assumpte)
Ingredients
La quantitat anirà una mica al gust del consumidor, segons si són molt o poc menjadors allà on ho feu
- Arròs (de gra llarg)
- Tomàquet sofregit de llauna (sofregit de tomàquet fet de casa)
- Pernil salat a dauets (pernil de gla)
- Llauna de tonyina (launa de bonítol)
Preparació
Bullim l'arròs segons la nostra tolerància al 'dente'. Jo normalment amb un arròs clàssic, faig uns 18 minuts. L'escorrem i el passem per aigua freda.
Un cop ja no està calent podem barrejar la resta d'ingredients. Afegim el pernil i la tonyina. El tomàquet tenim dues opcions. O barrejar-lo o bé, i de fet com a presentació queda molt millor, cobrir la barreja i que cadascú s'ho barregi al plat. Posem a refredar a la nevera fins al moment de servir.


Fals paté
I quan dic paté, em refereixo semblant al de tota la vida, al de 'tapa negra'.
Ingredients
Amb aquestes quantitats us surt una bona muntanya de paté, gairebé per a una recepció a l'ambaixada, així que podeu fer la meitat i no us quedareu amb gana (el de la foto és amb la meitat dels ingredients)
- 200gr de pernil dolç
- 1 llauneta de paté (200 gr aprox)
- 1 capsa de formatge de tipus Philadelphia
- 1 pot d'ous de caviar (bé, del barat)
- 15ml de whisky (opcional)
Preparació
Amb la batidora barregem el pernil i el paté. Afegim dues cullerades grosses del formatge i el whisky i barregem de nou. Preparem un bol i el forrem de paper de plata. A sobre hi escampem la resta de formatge fent una capa. Hi afegim la barreja que hem preparat i ho deixem a la navera com a mínim un parell d'hores.
És l'hora de desmotllar-ho i decorar-ho, cobrint tot el formatge amb els ous de caviar. També podeu cobrir-ho amb salmó fumat.


Pastís fred de salmó i tonyina
Aquest pastís l'havia fet jo alguna vegada improvisant els pisos, però aquesta vegada vaig seguir la meravellosa recepta de la Nuni cuinetes. L'única diferència és que jo vaig agafar un pa de motlle especial que té els talls de forma longitudinal i és més fàcil d'emplenar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada