divendres, 28 de novembre del 2014

Amanida de Quinoa per al Gran Recapte - Blocs contra la fam (2014)

El 2011 vaig participar per primer cop en la iniciativa Blocs contra la fam que engegava aquell any. Aquest any ha estat una mica estrany i no he pogut fer-ne la difusió prèvia mitjançant el bloc però sí que des de fa uns dies estic enviant els tuits del @BancAlimentsBcn per conscienciar a la gent d'aquesta proposta, més necessària ara que mai.
Avui i demà esteu convocats al Gran Recapte d'aliments aportant aliments i difonen la iniciativa. Aquest any els productes recomanats són: Oli, llet, llegums i conserves de carn i peix.
Aquest any m'hi adhereixo publicant una amanida de quinoa. Em vaig interessar per la quinoa arrel d'un article de Decuina (decuina.net) a Gastronosfera i penso que té molt bones qualitats. De moment només l'he tastat en format amanida, algun dia la faré en plat calent.

Ingredients (2 persones)

- 120g de quinoa
- 1/2 magrana
- 1 ceba tendra o de Figueres si no n'hi ha de tendres
- 1 llauna petita de tonyina
- Sal, oli i vinagre

Elaboració

1. Primer de tot esbandim la quinoa amb aigua.
2. La bullim en una proporció de 2 d'aigua per 1 de quinoa. Jo ho faig amb el Rice&Grain Cooker de Lekué i la proporció és de 300ml d'aigua per 120g de quinoa.
3. Deixem refredar la quinoa.
4. Tallem la ceba ben petita. Si no és tendra la poso unes hores amb unes gotes de vinagre per rebaixar la fortor (la ceba crua em costa).
5. Pelem la magrana i ens separem els grans.
6. Fem una vinagreta al gust.
7. Barregem tots els ingredients en un bol.

Les combinacions amb fruits vermells també queden bé. L'altra vegada vaig fer la mateixa amanida substituint la magrana per maduixes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada