diumenge, 10 de novembre del 2013

Arròs amb (que no de) bolets

Seguim amb plats fàcils però bons. Avui un arròs que no és paella ni risotto i tot i així queda exquisit. Ara encara és moment de fer-la, mentre encara quedin bolets. És un plat que feiem a casa i que jo he adaptat últimament per porta-ho en tàper.

Ingredients (4 persones)
  • 300 gr d’arròs (això cadascú el que estigui acostumat. Jo normalment faig ració de 60g però pot oscil·lar entre 60g i 100g  segons la gana que tingueu)
  • Bolets (també al gust però n'ha d'haver força): Aquest últim cop ho vaig fer amb camagrocs, però fredolics, llenegues, rossinyols o una barreja de bolets que siguin aromàtics us anirà bé
  • Oli
  • 2-3 grans d’all
Elaboració
1. Bullim l’arròs en una olla amb abundant aigua i sal. Un cop cuit l'escorrem.
2. Per altra banda pelem els alls i els tallem en 2-3 làmines per all. Agafem una de les làmines i la passem per una paella. Afegim un bon xorro d’oli i hi posem totes les làmines d’all abans no s’escalfi l’oli, per tal que vagi desprenent l’aroma.
3. A partir d’aquí dues opcions:
a) La de la foto (versió per tàper). Afegim els bolets a la paella . Els saltegem i un cop cuits retirem l’all (o el deixem si tots el que mengem en som fans i ens agrada pegar-li mossegada com a una fava de reis). Toca el torn de posar-hi l'arròs i remenar per tal que l'arròs s'impregni dels aromes.
b) La lluïda (per un bon dinar o sopar). Fregim els bolets amb els alls fins que estiguin cuits. Agafeu un motlle de corona o savarin (motlle per pastissos d’aquells amb forat al mig), hi poseu l’arròs i el tombeu sobre la safata de servir. Al mig, abans de desemmotllar hi poseu els bolets. Desenmotlleu i us haurà quedat un arròs blanc amb tot el color al mig. Si no teniu el motlle, podeu fer una mena de volcà i en el cràter posar-hi els bolets. D’una manera o una altra us ben asseguro que us agradarà.

5 comentaris:

  1. Veig que de mica en mica recuperes les teves habilitats culinàries ;-) Me n'alegro! L'arròs amb bolets sempre cau algun diumenge, però aquesta versió no la coneixia i mira que és fàcil, la propera vegada ho farem així!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé perquè no apareix la resposta que et vaig escriure :-)
      Poc a poc vaig fent, mentre no requereixi molt força per tallar, pelar o picar puc jo sola, sinó em toca ajuda (però sóc molt de cuina tota per mi :-)

      Elimina
  2. Pim pam i tenim un arròs ben aromàtic. Amb camagrocs diria que és com més m'agrada, guardo la llanega pels estofats de carn! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Marina, jo també crec que amb camagrocs és millor. Les llanegues potser són massa meloses per a constrastar amb l'arròs

      Elimina
  3. Curiosa manera de fer-lo, però amb bons resultats pel que dius.

    En quant a les quantitats, jo soc dels de 80g a 100g per cap... :)

    Salutacions,

    ResponElimina